OSTEOPATIA

QUÈ ÉS LA OSTEOPATIA:

La Osteopatia és un sistema assistencial que contempla el cos com una unitat composta per diferents parts que funcionen de una manera conjunta per garantir la correcta funció del organisme. Per això, l'oestòpata treballa sobre aquelles zones que presenten una alteració en el seu moviment per aconseguir així una millora en la seva funció i la resta de les parts del sistema nerviós.

La osteopatia va neixer a través del Dr Andrew Taylor Still a l'any 1874. Els seus àmplis coneixements de la anatomia i fisiologia humana el van dur a establir 4 principis bàsics, que han anat evolucionant fins ara. Els principis bàsics són:

• Interrelació entre estructura i funció

• El cos com una unitat

• Mecanismes de autorregulació interns

• Capacitat inherent de reparació i defensa.

És una professió independent de la medicina i la fisioteràpia però que a la

vegada és complementària. La teràpia és completament manual.

El professional realitza una valoració inicial per arribar a un diagnòstic i poder establir

un plà de tractament específic per cada persona.

Els osteòpates treballen amb tots els teixits i fluits corporals, encara que sovint utilitzen

el sistema músculo- esquelètic per arribar a teixits menys accessibles

La Osteopatia tracta de optimitzar el potencial de salut de la persona. Quan juntem les dues especialitats en molts casos la atenció de aquest dolor pot dur a la interacció de diferents disciplines sanitàries i es fa necessari la combinació de varies sessions per poder combatir o gestionar millor el dolor del pacient.

La Osteopatia es mostra altament efectiva en aquells dolors on l'origen prové dels receptors de dolor (nociceptors) situats en diferents teixits del organisme. En els processos del dolor associats a enfermetats degeneratives o autonimuns (fibromiàlgia, enfemetats reumàtiques, fatiga crònica, etc.) , la osteopatia pot ser un bon complement a sessions necessàriament interdisciplinars que en ocasions requereixen a més de la participació activa del pacient a través del autoconeixement i autogestió del dolor, funcionament dels òrgans i la correcta relació mecànica així  com de la estructura.

L'osteòpata treballa exclusivament amb les mans. Mitjançant la combinació de diverses tècniques, la pràctica osteopàtica aplega el tractament de disfuncions estructurals viscerals, neurològiques, endocrines i immunològiques. Combinant aquestes tècniques, es mira d'individualitzar el tractament per tal d'enfocar-lo de la millor manera possible a la persona que és tractada i així millorar les capacitats que té el propi cos de millorar per si sol.

L'osteopatia es considera una medicina integrativa, complementaria a la medicina convencional, que des del 2010 està reconeguda per la OMS com una professió independent i diferent d'altres professions com la fisioteràpia i la quiropràxia.

De aquesta manera podem entendre que la visita al osteòpata pot ser no exclusivament per solucionar problemes del sistema musculo-esquelètic i les seves afeccions, sinó per altres alteracions que poden donar-se desde el camp visceral, circulatori, gestió de estrés, cefaleas, marejos, vertigen.

IMG_8293.JPG